19.10.2010

DID YOU MEAN NON MATCHING SOCKS???

Du vet hvordan sokker forsvinner i vaskemaskinen og alt det der. Jeg har et nøye planlagt system som akkurat i dag uheldigvis stiller meg i et lite flatterende lys. Jeg parer alle sokkene, selv de som egentlig ikke passer sammen, som har mistet sin partner, og så lenge de er uten hull bruker jeg disse umake parene også. Mandager for eksempel, mandager passer kjempefint for umake sokker, og også vaskedager. Da tar jeg på meg en gammel boxer og et par umake sokker. Også er det dager som i dag, jeg vurderte i morges hvorvidt jeg skulle ha make sokker eller ikke. Men jeg landet på et umake par, selvom det er torsdag, og jeg er normalt veldig glad i torsdager men i morgen er det jo fredag, og da var jeg tenkt å ringe deg ut på ettermiddagen og spørre om du ville bli med på noe tull, noe sprøtt jeg vet ikke hva ennå men så ringte du meg i dag, kom meg i forkjøpet som det heter, og som sagt, jeg har umake sokker og det gjør ingenting så lenge vi sitter her på kafé, for skoene mine er på men hvis jeg blir med hjem til deg etterpå og tar av meg skoene går det ikke lang tid før du legger merke til at sokken på høyrefoten er i et mye grovere stoff enn den på venstrefoten, i tillegg ender de på forskjellige steder på leggene mine, men det er det ikke like sannsynlig at du legger merke til. Med mindre jeg tar av meg buksene, da. Før sokkene. Og hva slags inntrykk er det da jeg skaper av meg? Jeg forsøker vanligvis å pare dem så nærme som mulig, skal vite, men i dag har jeg virkelig bomma, den ene er svart svart svart mens den andre bare er svart. Hvis du skjønner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar